Východiskový stav
Obchodná spoločnosť prevádzkuje e-shop s doplnkami zdravej výživy. Využíva zabehnuté riešenie pre správu e-shopov, ktoré poskytuje štandardný balík reportov.
Zákazník však potreboval vytvoriť špecifickú sadu reportov a možnosť špecifických nastavení reportovacích období a túto možnosť e-shop neposkytuje. Zákazník si niektoré špecifické reporty vytváral sám na základe manuálne sťahovaných dát z e-shopu vo formáte .XLSX. Pre aktualizáciu reportov musel zákazník manuálne obnoviť dáta z najnovšieho stiahnutého súboru.
Väčšinu svojich potrieb však zákazník realizovať nevedel, preto oslovil nás.
Požiadavky na riešenie
- konsolidovať dáta z 2 samostatných e-shopov (maloobchod a veľkoobchod)
- vytvoriť špecifickú sadu reportov s možnosťou okamžitej zmeny parametrov, ktoré sa v reálnom čase v reportoch zaktualizujú
- vytvoriť a dopočítať nové parametre, ktoré nie sú dostupné na e-shopoch
- vytvoriť špecifické zákazníkom požadované kritériá (ako napr. rozlíšenie nový a „starý“ klient; „veľko“ a „maloobchodný“ klient), ktoré sa nenachádzali v dátach e-shopu a bolo ich treba vytvoriť na základe kombinácie iných dostupných dát
- umožniť detailne vyšpecifikovať obdobia zahrnuté do reportingu (napr. obdobie od štvrtka 14:00 do ďalšieho štvrtka 13:59)
- vytvoriť jednotlivé reportovacie pohľady a zároveň jeden prehľadný „dashboard“ so všetkými podstatnými dátami
- umožniť jednoducho exportovať reporty v grafickej podobe do štandardných prezentačných nástrojov (PDF, Power Point…)
Benefity riešenia
- konsolidácia dát z 2 e-shopov
- možnosť vyhodnocovať parametre spoločné pre oba e-shopy
- možnosť sledovať a porovnávať výkonnosť oboch e-shopov “na jednom mieste”
- automatickú aktualizáciu dát z e-shopu
- reporty na mieru a parametre nedostupné na e-shope
- kombináciu rýchleho pohľadu na obchodné výsledky + možnosť detailnej analýzy podľa vybraných parametrov:
- jednoduchý a prehľadný dashboard ukazujúci vývoj najpodstatnejších parametrov
- vizualizácia detailných parametrov s okamžitou aktualizáciou výsledkov
6
2
7
RIEŠENIE
1. import a aktualizácia dát z e-shopu prostredníctvom XML
Klientovi sme do MS Excel nainštalovali doplnok Power Query a realizovali sme dátové napojenie na e-shopy prostredníctvom štandardu XML, ktoré e-shopy poskytovali a sadu selectov a prepočtov.
Vytvorili sme zákazníkom požadované kritériá (nový/ „starý“ klient; „veľko“/„maloobchodný“ klient), ktoré sa nenachádzali v dátach e-shopu a bolo ich treba vytvoriť na základe kombinácie iných dostupných dát.
Aktualizáciu dát sme optimalizovali do maximálne možnej miery, importujú sa len nevyhnutné dáta a všetky výpočty dát prebiehajú až na pracovnej stanici. Kompletná aktualizácia dát tak prebieha rýchlo i v prípade menej kvalitného pripojenia (mobil, wifi…).
RIEŠENIE
2. nastavenie reportingu
Nastavili sme požadovanú funkcionalitu – výber reportovacieho obdobia od do konkrétnej hodiny a dňa v týždni.
Aplikáciu sme vyvinuli tak aby jej používanie bolo maximálne jednoduché a rýchle. Všetko je auto-matizované, na ovládanie aplikácie stačí zadanie obdobia a 2 tlačidlá.
RIEŠENIE
3. vytvorenie dashboardu
Pripravili sme sadu reportov a vizualizácie dát v detaile pre každý požadovaný ukazovateľ i celkový prehľad podstatných ukazovateľov v DASHBOARDE.
Použili sme štandardné riešenia MS Excel, ale i špecifické na mieru pripravené grafy. Celý dashboard bol vytvorený na mieru zákazníkovi tak, ako mu to vyhovuje a tak, aby mal dokonalý prehľad na prvý pohľad.